Градска општина Стари град, у сарадњи са Министарством унутрашње и спољне трговине и Републичком унијом потрошача, организовала је данас у просторијама општинског Услужног центра едукативно предавање за старије суграђане и чланове староградских удружења пензионера, кориснике бројних програма Сениор центра, на тему „Продаја ван пословних просторија и мере опреза“.
Ову корисну едукацију и предавање о „Заштити права потрошача“ водила је Весна Перинчић, председница Управног одбора Републичке уније потрошача, која је истакла да су „наши старији суграђани најчешће „жртве“ добро обучених продаваца и трговаца“.
„Министарство унутрашње и спољне трговине је у циљу заштите потрошача, у сарадњи са нашим удружењем организовала програм едукације пензионера и старијих суграђана како би их упознала са њиховим правима као потрошача и како бисмо спречили злоупотребе трговаца који ван својих пословних просторија нуде робе и услуге, често по много вишим ценама. Наш циљ је да се упознамо са облицима непоштене, често обмањујуће пословне праксе код ове врсте продаје/куповине, као и како да се заштите од „насртљивих“ трговаца и разних „техника манипулације“, често замаскираних љубазношћу! Треба да се зна коме да се пријаве евентуалне преваре, која су наша основна права као потрошача, коме да се обрате и које су мере које предузима држава и тржишна инспекција“, нагласила је на почетку предавања Весна Перинчић.
Након уводног излагања присутнима је приказан и едукативни документарни филм са поруком на шта треба да се обрати пажња и како да се потрошачи заштите или да остваре своја права суочавајући се са конкретним негативним примерима и манипулативним радњама, као и потписивања уговора са „несавесним“ трговцима, при продаји ван пословних просторија.
„Потрошачи по дефиницији укључују све нас. Они су највећа економска група која утиче и на коју утиче скоро свака јавна и приватна економска одлука. Потрошачем се у смислу Закона о заштити потрошача сматра физичко лице које закључује правни посао или делује на тржишту ван своје трговинске, пословне, занатске или професионалне делатности. Заштита потрошача није и не сме да буде на штету трговаца и потрошача, посебно не на штету пензионера и старијих суграђана, који су често „жртва“ несавесних“ продаваца. Јачањем заштите потрошача унапређује се и конкуренција на тржишту и развија фер, поштена тржишна утакмица међу трговцима, па можемо слободно тврдити да ће реализација активности у оквиру овог пројекта допринети и привреди“, поручила је Весна Перинчић и нагласила да држава, у циљу заштите својих грађана, прописује законе којима се гарантују основна права потрошача – право на заштиту здравља, безбедности и имовинских интереса и стара се да се они спроводе.
Управо је и едукација наших суграђана, посебно старијих. једна од обавеза Министарства унутрашње и спољне трговине које спроводи у сарадњи са Републичком унијом потрошача и јединицама локалне самоуправе.
Подсећамо да је „Заштита потрошача и здравља“ у поглављу 28 приступних преговора ЕУ, а да је 15. март Светски дан потрошача.