POČELI RADOVI NA IZGRADNJI PODZEMNE GARAŽE U VLAJKOVIĆEVOJ ULICI

Nova podzemna garaža u centru grada, u okviru kompleksa oko Narodne skupštine Srbije, na četiri nivoa, površine od oko 10 hiljada kvadratnih metara imaće 284 novih parking mesta. Početku građevinskih radova u  Vlajkovićevoj danas su prisustvovali Aleksandar Šapić, predsednik Privremenog organa Grada Beograda,  Radoslav Marjanović predsednik Gradske opštine Stari grad, Džang Dže ministar savetnik u Ambasadi NR Kine i Sun Fučun, direktor kompanije „Šandong Hajspid”, koja je koncesionar i finansijer gradnje ove podzemne garaže.

„Koliko je projekat podzemne garaže važan za Stari grad najbolje govori podatak da će broj novih parking mesta u njoj biti jednak ukupnom broju koliko ih danas ima u Kosovskoj, Majke Jevrosime, Kondinoj, Vlajkovićevoj i delu Palmotićeve ulice“, rekao je Radoslav Marjanović, predsednik opštine Stari grad i dodao da će izgradnjom podzemne garaže deo nekadašnjeg parka, dobiti formu krovnog vrta, koji će biti popločan, ozelenjen, osvetljen i opremljen mobilijarom, a nepokretna kulturna,  dobra, pre svega rimski akvadukt biće vraćena i prezentovana javnosti na ovoj lokaciji.

Predsednik privremenog organa Grada Aleksandar Šapić je istakao da je ovo jedan od prioritetnih projekata Grada i da je u posllednjih 10 godina (2013/23) u Beogradu izgrađeno oko 1250 parking mesta.

„Krajem 2025. godine Beograđani će u garaži u Vlajkovićevoj imati na raspolaganju 284 parking-mesta. Radovi na izgradnji garaže u Skerlićevoj počinju za otprilike mesec dana, dok je podzemna garaža u Zemunu kod Hale „Pinki” završena, a ima kapacitet od 150 mesta. Završeno je i parkiralište „Vidin kapija” sa 80 mesta, kreće da se gradi parkiralište na Autokomandi sa 140 parking-mesta. Uveliko traju radovi u blokovima 61, 62, 63 i 64 sa oko 510 parking-mesta, a do kraja godine bi trebalo da budu završeni u srcu Novog Beograda gde je to verovatno i najveći problem. Zatim Bežanijska kosa sa 90 parking-mesta, Bulevar Zorana Đinđića i blokovi 34, 44, 72 i drugi, ukupno 575 parking-mesta. Takođe, u blokovima 21 i 22 biće 40 novih parking-mesta, na pijaci „Banjica” 70 parking-mesta i pijaci „Merkator” 72 parking-mesta, i drugi. Na ovome nećemo stati, iznošenjem ovih podataka želim da pokažem koliko smo u relativno kratkom periodu uspeli da uradimo, kao i da će oni ostati prioritet ako mi budemo imali priliku da u budućnosti nastavimo da vodimo Grad Beograd“ rekao je Šapić koji je istakao da to znači jednu vrstu poboljšanja kvaliteta svakodnevnog života Beograđana .
Direktor kompanije „Šandong Hajspid” Sun Fučun je zahvalio Gradskoj upravi na podršci u svim aspektima, kao i kada su u pitanju eksproprijacija, administracija i arheološki poduhvati.
„U proteklom periodu ulagali ste velike napore i dali izuzetne doprinose razvoju grada Beograda. Verujem da će pod vašim rukovodstvom razvoj Beograda biti neizostavan i da će iz dana u dan biti bolje mesto za život. Naša kompanija se raduje što će sa rukovodstvom Ambasade Republike Kine u Beogradu, kao i sa Gradom Beogradom u budućnosti ostvariti puno novih zajedničkih saradnja“ rekao je Fučun.

Nakon izgradnje podzemne garaže, radova koji će prema projektu trajati oko dve godine,  Beograd će poput svetskih metropola, dobiti i prvi „arheološki park“ sa značajnim predmetima i ostacima rimskog akvadukta, koje su arheolozi pronašli tokom prošlogodišnjih iskopavanja na ovoj lokaciji tzv. „Antičkog Singidunuma“.

„Ovo je pravi primer zaštite naše baštine i arheološkog nasleđa na način na koji se to radi u svetskim metropolama, poput Rima i Atine. Na profesionalan i multidisciplinarni način i uz učešće svih institucija, ustanova i lokalne samouprave, uz puno razumevanje samog investitora. Projekat ove podzemne garaže se po prvi put realizuje na ovaj način u našoj zemlji“, naglasio je ovim povodom predsednik Radoslav Marjanović.

Objekat podzemne garaže u Vlajkovićevoj , u osnovi dimenzija 102 metra dužine i 31  širine, udaljen je 11 metara od zgrada u Vlajkovićevoj i 25 metara od zgrade Narodne skupštine.

„U svim fazama izvođenja radova obezbediće se statička stabilnost i bezbednost samog objekta garaže i svih okolnih zgrada, što uslovljava kombinovanje konzervativnih i novih „top daun“ metoda gradnje“, rekao je  Milan Gajić, glavni projektant tima za fazu izvođenja radova AMG strukture – preduzeća za projektovanje, inžinjering i nadzor.

Takođe, uklanjanje otvorenog javnog parkinga između parka i Skupštine omogućiće uređenje prilaza Narodnoj skupštini, kao jednom od najreprezentativnijih, spomenika kulture od izuzetnog značaja i jedne od najposećenijih turističkih znamenitosti našeg grada.