Fontana «Buđenje» Postavljena je na Malom Kalemegdanu, ispred ulaza u Paviljon «Cvijeta Zuzorić». Skulptura žene sa golubovima poznato je delo vajara Dragomira Arambašića. Postavljena je po završetku gradnje Paviljona 1928. godine.
Fontana «Borba» Nalazi se u centru kružne aleje na Velikom Kalemegdanu. Skulptura ribara sa zmijom delo je vajara Simeona Roksandića, a otkupila ju je Beogradska opština 1912. godine i postavila na reprezentativno mesto kalemegdanskog parka.
Zoološki vrt Smešten uz bedeme Beogradske tvrđave, beogradski ZOO vrt spada u najatraktivnije u Evropi. Otvoren je juna 1936. godine. Zaprema površinu od 6,5 hektara. Uređenjem Vrta i Kalemegdana u celini bavio se arhitekta Aleksandar Krstić.
Umetnički paviljon «Cvijeta Zuzorić» Nalazi se na Malom Kalemegdanu. Paviljon je podiglo Udruženje prijatelja umetnosti u Beogradu 1928. godine, prema planu arhitekte Branislava Kojića. Ime je dobio po lepoj Dubrovčanki koja je živela između 1555. i 1600. godine, bila udata za bogatog italijanskog plemića i inspirisala više pesnika – pored ostalih i Torkvata Tasa.
Spomenik zahvalnosti Francuskoj Spomenik je delo vajara Ivana Meštrovića. Postavljen je 11. novembra 1930. godine u znak prijateljstva i saradnje Srbije i Francuske tokom Prvog svetskog rata. Na postamentu spomenika stoje urezane reči: «Volimo Francusku kao što je ona nas volela».
Spomen-obeležje mesta predaje ključeva Beogradske tvrđave Spomen-obeležje nalazi se na Velikom Kalemegdanu. Na tom mestu je aprila 1867. godine knez Mihailo Obrenović primio ključeve Beogradske tvrđave. Ovaj čin označio je kraj turske vladavine. Spomen-obeležje, rad vajara Mihaila Paunovića, postavljeno je 1967. godine povodom obeležavanja stogodišnjice ovog značajnog trenutka srpske istorije.
Spomenik „Pobednik“ U samom zapadnom uglu Gornjeg grada Beogradske tvrđave „Pobednik“ je postavljen početkom oktobra 1928. godine. Bronzana statua delo je vajara Ivana Meštrovića. Spomenik je trebalo da bude postavljen na Terazijama kao deo veće vajarske kompozicije sa monumentalnom česmom. Česma nikada nije bila sagrađena, a zbog otpora javnosti da se naga muška figura postavi u centar grada rešeno je da Meštrovićevo delo bude postavljeno na najistaknutijem mestu Beogradske tvrđave. Ime i postavljanje spomenika povezani su sa obeležavanjem desetogodišnjice proboja Solunskog fronta.