БЕОГРАД ЛИДЕР ТУРИЗМА У РЕГИОНУ

Kонференција под називом “Економски потенцијал индустрије туризма у Србији“ одржана је данас у хотелу Хајат у организацији „Conference center“ двевног листа Данас. Теме конференције су биле туристички потенцијал Србије, као континенталне земље, и место града Београда као туристичког лидера у региону. Учесници скупа разговарали су о томе да ли уместо туристичке промоције у светским медијима треба пласирати тзв “промо кампање“ о инвестиционим потенцијалима и изнети предлоге о томе како туристички потенцијал може да послужи да се побољша имиџ државе Србије.На конференцији је представљена анализа структуре и броја страних посетилаца и анализа врсте догађаја и које дестинације су потенцијално најисплативије за туристичку индустрију Србије. Посебна пажња је посвећена улози домаћих туроператера у промоцији туристичких потенцијала и стању у хотелијерству, осам година после почетка приватизације. Скупу су присуствовали и државни секретар за туризам Горан Петковић, члан Градског већа Жељко Ожеговић, директорка Туристичке организације Србије Гордана Пламенац, директорка Туристичке организације Београд Јасна Димитријевић и директор Београдског таксија Златан Златковић .

Жељко Ожеговић је говорећи о развоју туризма у нашој земљи, посебно истакао место Београда који се после више од једне деценије враћа на туристичку мапу Европе. „ Београд заузима кључно место када говоримо о туристичкој понуди наше земље. Не само због свог географског положаја. Београд може да пружи доста културних и спортских манифестација, што се посебно односи посебно градске општине Стари град и Земун, те места попут Аде Циганлије, Авале… која могу бити занимљива туристима. Колико нам је важан развој туризма говори и то да је изграђена Стратегија развоја туризма у којој се пошло од конкретних планова и оцена као и о плановима у ком правцу треба наставити не би ли постали туристички препознатљиви и интересантни страним туристима. Без обзира на економску кризу, Београд у периоду јануар – август 2009. забележио пораст посећености за 5 одсто, док се број ноћења повећао за 8 одсто. Као велики економски потенцијал развоја туризма у нашој земљи треба указати на могућности Дунава и Саве као и на развоја наутичког туризма“, рекао је Ожеговић и додао да је у току формирање „Дунавског бироа“ који ће обухватити земље подунавског региона.Јасна Димитријевић, директорка Туристичке организације Београд је између осталог нагласила да ће се у будућности радити на развоју „кратког туристичког пакета“ (сити брејк) у граду и да у том погледу Београд представља одличну дестинацију тог тренда у туристичкој понуди ЕУ. „Туристи који дођу на три- четири дана у Београд, осим провода и ноћног живота, посете Београдску тврђаву, старо језгро града, Скадарлију, Земун, Дворове на Дедињу и граду, Музеје (Музеј Николе Тесле, Етнографски музеј, Кућу цвећа), Аду Циганлију…“, рекла је госпођа Димитријевић.