Odbornici Skupštine opštine Stari grad na sednici održanoj 13. novembra, većinom glasova usvojili su Statut opštine Stari grad.
Obrazlažući odredbe Statuta sekretar Skupštine opštine Zoran Đorđević između ostalog rekao je da je statut opštine donet u skladu sa statutom grada te da u prvoj odredbi kaže se da je statut najviši pravni akt koji sadrži predmet i uređivanja i položaj gradske opštine Stari grad, opštine kao pravnog lica, kao i odredbe o pečatu. Ovo poglavlje sadrži i odredbe o simbolima opštine, prazniku, slavi javnim priznanjima i javnosti u radu. Bliže je uređena saradnja sa drugim opštinama i gradovima u zemlji i lokalnim samoupravama drugih država.
U drugom poglavlju uređeni su poslovi koje opština obavlja u skladu sa statutom grada , odnosno gradska opština izdaje odobrenje za izgradnju objekata bruto površine do 800 metara kvadratnih i daje u zakup građevinsko zemljište radi izgradnje navedenih objekata. Novina je da je gradskoj opštini prenet i deo poslova u oblasti obrazovanja, kulture i sporta. U trećem poglavlju Statuta predviđene su nadležnosti u vezi sa donošenjem i upotrebom budžetskih sredstava. Gradska opština ( Opštinsko veće) i predsednik gradske opštine moraju gradonačelniku dostavljati tromesečni izveštaj o izvršenju namenskih sredstava i prihoda budžeta.
Organi opštine, nadležnosti i izbor, konstituisanje Skupštine, prava i dužnosti odbornika uređeni su odredbama u četvrtom poglavlju. Utvrđeni su organi koje imaju i jedinice lokalne samouprave, odnosno grad Beograd: Skupština gradske opštine, Opštinsko veće, predsednik gradske opštine i Opštinska uprava. Novina u odnosu na dosadašnja rešenja su da je predsednik gradske opštine istovremeno i predsednik Opštinskog veća, ali ne i više i predsednik Skupštine gradske opštine. Izbor za odbornike Skupštine gradske opštine raspisivaće predsednik Skupštine grada. Broj odbornika ostao je nepromenjen, 56, takođe i broj članova Opštinskog veća ostao je nepromenjen , sedam, tako da sa predsednikom opštine i zamenikom predsednika opštine broji devet članova.
Nadležnost predsednika opštine i Opštinskog veća u skladu sa zakonom i Statutom grada izmenjene su na važeće. U tom smislu, novinu predstavlja izmenjen položaj Veća koji sada ima karakter izvršnog organa i ovlašćen je predlagač svih akata iz nadležnosti Skupštine, kao i to da postavlja načelnika opštinske uprave. Takođe, u ovom poglavlju sistematizovane su odredbe koje se odnose na rad radnih tela Skupštine u čijem sastavu sada mogu učestvovati i građani, što se do sada odnosilo samo na odbornike. Ovim statutom predviđa se obrazovanje većeg broja komisija i saveta , do četiri, umesto dosadašnjih tri.
U petom poglavlju statuta a prema predloženim rešenjima načelnika Opštinske uprave postavlja Opštinsko veće a na osnovu javnog konkursa a rukovodioce unutrašnjih organizacionih jedinica raspoređuje načelnik opštinske uprave. Usvojeni tekst statuta predviđa i tri pomoćnika predsednika opštine koje postavlja i razrešava predsednik opštine.
U šestom poglavlju novina je da poslove pravne zaštite prava i interesa gradske opštine Stari grad obavlja opštinsko javno pravobranilaštvo. Sedmim poglavljem uređena su pitanja koja se odnose na neposredno učešće građana u obavljanju poslova gradske opštine. Odredbama ovog poglavlja u skaldu sa zakonskim ovlašćenjima i Statutom grada, razrađene su zakonske odredbe koje s se odnose na građansku inicijativu, zbor građana, i referendum, kao i organizovanje mesnih zajednica. Polazeći od zakonskih rešenja u u osmom poglavlju uređena je zaštita lokalne samouprave. Utvrđeno je da je Opštinsko veće nadležni organ koji pokreće postupak za ocenu ustavnosti i zakonitosti zakona i drugog opšteg akta Republike Srbije i Grada Beograda, kojim se povređuje pravio na lokalnu samoupravu, kao i da ima pravo žalbe Ustavnom sudu. Predloženim tekstom data je mogućnost da s se u opštini ustanovi zaštitnik građana a njegove nadležnosti bi uređivala Skupština. Rešenja vezana za donošenje akata iz nadležnosti opštine regulisana su u desetom poglavlju. U desetom poglavlju uređuje, se kao i do sada, da će se rad organa opštinske uprave za vreme ratnog stanja urediti posebnom Odlukom. Pet odbornika Srpske radikalne stranke i to Slavko Arambašić, Jovan Nikolić, Ljubiša Kukolj i Mirjana Jevremović podneli su amandmane na Predlog statuta gradske opštine Stari grad.
Većinom glasova odbornici su usvojili Odluku o izmenama i dopunama o osnivanju JP „Poslovni prostor“ a odnosi se na izmenu broja članova Nadzornog odbora i da se broj od dosadašnja tri člana broj povećava na pet, tako da sada Nadzorni odbor JP „Poslovni prostor Stari grad“ osim predsednika ima i četiri člana. Takođe, većinom glasova odbornici Skupštine opštine usvojili su da se u Odluci o osnivanju JPSRC „Milan Gale Muškatirović“ dodaje nova alineja koja se odnosi na osam teniskih terena opremljenih potrebnom rasvetom i hidratnom mrežom kao i montažni objekat – teniski klub površine 167,82 metra kvadratna i daje se na upravljanje JPSRC „Milanu Galetu Muškatiroviću“.
Na sednici je većinom glasova usvojena je inicijativa za izmene i dopune Odluke o načinu i postupku davanja u zakup i određivanje zakupnina za poslovne prostorije i zgrade čiji je korisnik opština Stari grad.
Većinom glasova odbornici su konstatovali ostavku predsednice Nadzornog odbora „Poslovni prostor Stari grad“ Ljiljane Domazet i na njeno mesto većinom glasova imenovali Milana Lučića , programera za predsednika Nadzornog odbora JP „Poslovni prostor Stari grad“.
Odbornici su većinom glasova prihvatili su izveštaj Administrative komisije koja razmatrala zahtev Srpske radikalne stranke za utvrđivanje prestanka odborničkih mandata odbornicima SRS i to Vladimiru Dimitrijeviću, Budimiru Novakoviću i Milošu Miliću.